Carky, όπως Airbnb

Απόκτησε έξτρα εισόδημα επινοικιάζοντας το αυτοκίνητό σου με την υπηρεσία Carky




Διαβάζοντας κανείς το βιογραφικό του Ακη Stark, δεν μπορεί παρά να εντυπωσιαστεί: στα 35 του χρόνια έχει προλάβει να σπουδάσει μηχανική στο Imperial College του Λονδίνου και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο INSEAD. Εργάστηκε αρκετά χρόνια για την Google και τη Samsung, στα τμήματα στρατηγικής και επενδύσεων, πριν ιδρύσει τη Weingrow, ένα ιδιωτικό επενδυτικό σχήμα με ειδίκευση στο VC funding. Μέσω της Weingrow έχει επενδύσει σε διάφορες startups, στις οποίες συμμετέχει ενεργά.

Η απόφασή του, λοιπόν, να προχωρήσει στην ίδρυση της δικής του startup, της Carky, αυτόματα αποκτά ενδιαφέρον. Οταν, μάλιστα, εξηγεί την ιδέα του, τότε το ενδιαφέρον αυτόματα εκτοξεύεται. «Η προσπάθειά μας απευθύνεται σε ιδιοκτήτες ΙΧ, αλλά και έμπορους, που τους ενδιαφέρει να αποκτήσουν ένα έξτρα εισόδημα επινοικιάζοντας το αυτοκίνητό τους. Με την Carky, οι ιδιώτες μπορούν να παραχωρήσουν τα αυτοκίνητά τους προς ενοικίαση, πλήρως ασφαλισμένα. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από μία ηλεκτρονική πλατφόρμα που παρέχει τον τρόπο για να οργανωθούν οι αναρτήσεις, οι κρατήσεις, οι πληρωμές και οι ασφάλειες», υποστηρίζει.

Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, οι τρόποι συνεργασίας με την υπηρεσία είναι δύο: η διάθεση και η ανάθεση. Με τη διάθεση, οι νόμιμοι κάτοχοι των αυτοκινήτων προσφέρουν το αυτοκίνητό τους προς ενοικίαση, διευκρινίζοντας τις χρονικές περιόδους για τις οποίες είναι διαθέσιμο – πάντα τηρώντας τις διαδικασίες διαθεσιμότητας που ορίζονται στην ιστοσελίδα. Στη συνέχεια η υπηρεσία ενημερώνει μέσω email ή μέσω εφαρμογής για κινητό τους ιδιοκτήτες κάθε φορά που υπάρχει κράτηση, και αυτοί μπορούν να αποδεχτούν ή να απορρίψουν το αίτημα.

Στην περίπτωση αποδοχής, ένας συνεργάτης της πλατφόρμας παραλαμβάνει το αυτοκίνητο την ημέρα της κράτησης και το επιστρέφει όταν η κράτηση ολοκληρωθεί. Με την ανάθεση, οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων αναθέτουν τα αυτοκίνητά τους στην Carky για ένα χρονικό διάστημα (το οποίο μπορεί να είναι λίγες εβδομάδες ή και μήνες) και η υπηρεσία αναλαμβάνει όλη τη διαχείριση, από κρατήσεις, μεταφορές, πληρωμές, μέχρι παραδόσεις και τεχνικούς ελέγχους.

«Πρόκειται για μια διαδεδομένη και άκρως επιτυχημένη ιδέα στο εξωτερικό, η οποία βασίζεται στην οικονομία του διαμερισμού, που ανήκουν και οι εταιρείες τύπου Airbnb», μου λέει και συνεχίζει: «Σαν μοντέλο το μελετάμε εδώ και δύο χρόνια, αφού το βρήκαμε πολύ ενδιαφέρον, και πιστεύουμε ότι υπάρχει ακόμα μεγάλο περιθώριο βελτίωσης σε συγκεκριμένα κομμάτια του car sharing puzzle. Στην αρχή του 2016, μετά από μεγάλη προετοιμασία, αποφασίσαμε να εισέλθουμε στον χώρο. Η μεγάλη παρουσία εταιρειών ενοικιάσεως αυτοκινήτων αλλά και του τουρισμού δημιουργεί ένα πολύ προσοδοφόρο έδαφος για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου μοντέλου στην Ελλάδα».

carky02

Σε σχέση με τον ανταγωνισμό -αν θεωρήσουμε ότι ανταγωνισμός είναι οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων-, η πλατφόρμα προσφέρει 30% φθηνότερα οχήματα από τον οικονομικότερο ανταγωνιστή, ενώ ταυτόχρονα παρέχει αυτοκίνητα μιας κατηγορίας παραπάνω από παρόμοιες κατηγορίες των άλλων εταιρειών. «Αν τώρα κοιτάξουμε στους άλλους ανταγωνιστές από το εξωτερικό, με το ίδιο μοντέλο car sharing, το μοντέλο μας διαφοροποιείται στο ότι είναι κάτι παραπάνω από μια διαδικτυακή πλατφόρμα. Κι αυτό γιατί μπαίνουμε δυναμικά και στο κομμάτι της διαχείρισης για λογαριασμό των ιδιωτών, γεφυρώνοντας το κενό που υπάρχει σε αυτό το κομμάτι της αλυσίδας».

Οπως μου αναφέρει, με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζουν πολύ καλύτερο service στους πελάτες τους, εξαλείφοντας κάποια από τα προβλήματα που καθιστούν δύσκολη την ενοικίαση από ιδιώτες. Την ίδια στιγμή, μοιράζονται μεγαλύτερο μερίδιο των εσόδων τους με περισσότερο κόσμο, αφού συνεργάζονται με μεγάλο δίκτυο εξωτερικών συνεργατών-οδηγών, οι οποίοι έχουν εκπαιδευτεί ώστε να εκτελούν παραδόσεις αυτοκινήτων.

Οταν τον ρωτάω για το μεγαλύτερο εμπόδιο που συνάντησαν κατά την ανάπτυξη της υπηρεσίας, απαντά σχεδόν αυτόματα: «Το πιο σημαντικό κομμάτι είναι το θέμα της ασφάλισης. Μας πήρε πάρα πολύ χρόνο να τελειοποιήσουμε το νομικό και ασφαλιστικό πλαίσιο ώστε να παρέχουμε πλήρη κάλυψη σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη». Πέρα από αυτό, έπρεπε να αντιμετωπίσουν και άλλα ζητήματα, όπως για παράδειγμα ότι οι ενοικιαστές τους είναι κυρίως τουρίστες, κάτι που σημαίνει ότι έχουν να κάνουν με μια εποχική ζήτηση. «Και φυσικά υπάρχει και το συναισθηματικό δέσιμο πολλών οδηγών με τα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να μη θέλουν να τα αποχωριστούν. Από την άλλη, βέβαια, υπάρχουν πάντοτε και αυτοί που με το κατάλληλο οικονομικό κίνητρο τα αποχωρίζονται μετά χαράς. Συνοπτικά, θα έλεγα ότι έχουμε ένα μοντέλο “διαχείρισης” φυσικού προιόντος, το οποίο συνδυάζει την τεχνολογία, έχει τις γνωστές λειτουργικές προκλήσεις όπως έλεγχοι ποιότητας, αποθήκευση, μεταφορές κλπ., τα οποία είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε».

Στόχος τώρα της ομάδας είναι μέχρι το τέλος του 2016 να καταλάβει καλύτερα τις ανάγκες της αγοράς, ώστε να τροποποιήσει το μοντέλο της αναλόγως, όπως και να μεγιστοποιήσει τον αριθμό των καταχωρημένων αυτοκινήτων. Κατά το δεύτερο στάδιο, στις αρχές του 2017, το ζητούμενο είναι να αυξηθεί η παρουσία της στην Ελλάδα ώστε να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση περισσότερων πελατών, όπως και το άνοιγμα κάποιων επιπλέον χαρακτηριστικών του λογισμικού, προσφέροντας παραπάνω δυνατότητες στους χρήστες. «Και φυσικά, την κατάλληλη στιγμή, θα προσπαθήσουμε να εξάγουμε το μοντέλο και σε αγορές που μοιράζονται παρόμοια στοιχεία με την ελληνική. Ευελπιστούμε η Carky να βρίσκεται σε τρεις παραπάνω αγορές μέσα στο 2018».



Διαβάστε το τελευταίο τεύχος

Metropolis Ιούλιος 2016

M appΣελίδα του app →

m.app
  • Κατεβάστε το app
  • App Store
  • Google Play
  • Windows Phone Store

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter για να λαμβάνετε όλα τα τελευταία άρθρα