Η σκοτεινή όψη του… έρωτα

Φέτος γιορτάστε τον Αγιο Βαλεντίνο με τον πιο αντισυμβατικό κινηματογραφικό τρόπο! Στις 14 Φεβρουαρίου, ανήμερα της Γιορτής του Ερωτα, κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες από τη Feelgood Entertainment μια ταινία η οποία μιλάει για τη… σκοτεινή όψη του έρωτα μακριά από καρδούλες, αρκουδάκια και χολιγουντιανού τύπου love stories. Ο αιρετικός Αυστριακός σκηνοθέτης του “Dog Days”, ο Ούλριχ Ζάιντλ, επιστρέφει με το πρώτο μέρος της τριλογίας του «Παράδεισου».

Ο «Παράδεισος του Ερωτα» ήταν υποψήφιος για τον Χρυσό Φοίνικα στο περυσινό Φεστιβάλ των Καννών, όπου σόκαρε με την τόλμη του και την αισθητική του κοινό και κριτικούς. «Αποκρουστικό και πανέμορφο, ανυψώνει και καταδικάζει τους χαρακτήρες του, φρικτό και υπέροχο την ίδια στιγμή», έγραψε για την ταινία το έγκριτο κινηματογραφικό περιοδικό “Variety”.

paradisos_01

Κεντρική ηρωίδα της ταινίας είναι η Τερέζα, μια μεσήλικη γυναίκα από την Αυστρία, η οποία αποφασίζει να αναζητήσει τον έρωτα και τη σεξουαλική ηδονή στις παραδεισένιες ακτές της Κένυας, εκεί που τα αποκαλούμενα Beach Boys, νεαροί Κενυάτες με τα απαραίτητα προσόντα, προσφέρουν τον… έρωτά τους έναντι αμοιβής. Η Τερέζα αναδεικνύεται σε Sugar Mama, το παρατσούκλι που δίνουν οι νεαροί Αφρικανοί στις μεσήλικες Ευρωπαίες οι οποίες αποζητούν τις σεξουαλικές τους υπηρεσίες. Σύντομα, όμως, θα ανακαλύψει ότι ο Παράδεισος είναι μακριά…

paradisos_03

Ο σεξοτουρισμός, η μιζέρια, η ανέχεια, η αποικιοκρατία, η εκμετάλλευση βρίσκονται στο επίκεντρο της ταινίας του Ζάιντλ. Ο παράδεισος του Αυστριακού σκηνοθέτη είναι κάθε άλλο παρά αγγελικά πλασμένος, ενώ και σε αυτή την ταινία του ο δημιουργός διακρίνεται για την προκλητική, σχεδόν σαδιστική του ματιά στις ανθρώπινες σχέσεις.

«Ο Παράδεισος είναι η υπόσχεση της μόνιμης ευτυχίας, μια λέξη που συνδυάζει την επιθυμία για θάλασσα, ήλιο, ελευθερία, αγάπη και σεξ, καθώς και μία εκτενώς κακοποιημένη έννοια στην τουριστική βιομηχανία», λέει ο Ζάιντλ, εξηγώντας γιατί διάλεξε τον συγκεκριμένο όρο ως λέξη-κλειδί στην τριλογία του. Τρεις ταινίες, τρεις ιστορίες, τρεις γυναίκες από την ίδια οικογένεια. Η Τερέζα, κεντρική ηρωίδα της πρώτης ταινίας, η αδελφή της, που βρίσκει τον έρωτα στο πρόσωπο του Χριστού στη δεύτερη ταινία της τριλογίας “Paradise: Faith” και η κόρη της Τερέζας, που ερωτεύεται για πρώτη φορά σε μία κατασκήνωση με υπέρβαρους εφήβους στο “Paradise: Hope”. «Και οι τρεις γυναίκες ερωτεύονται, γεύονται την αγάπη και σε κάποιο σημείο απογοητεύονται», αποκαλύπτει ο Ζάιντλ, ο οποίος σίγουρα δεν είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να σας μιλήσει για αιώνιες αγάπες και… ροζ συννεφάκια.

paradisos_02

Και σε αυτή την ταινία, όπως και στις προηγούμενες, ο Ζάιντλ έχει έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο δουλεύει ως δημιουργός. Αν και μυθοπλασία, οι ταινίες του γυρίζονται περισσότερο με τη λογική του ντοκιμαντέρ, με αποτέλεσμα να αποτυπώνουν με μεγαλύτερη πιστότητα θραύσματα της αληθινής ζωής. Δεν έχουν παραδοσιακό σενάριο -οι διάλογοι διαμορφώνονται αυτοσχεδιαστικά κατά τη διάρκεια του γυρίσματος- και το καστ αποτελείται από επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς.

Ολα αυτά καθιστούν κάθε ταινία του Ζάιντλ μια μοναδική εμπειρία όχι μόνο για τους θεατές, αλλά και για κάθε ηθοποιό που συνεργάζεται μαζί του. «Ολες οι σκηνές έχουν χαραχτεί στην καρδιά μου», ομολογεί η πρωταγωνίστρια του «Παράδεισος του Ερωτα», η Μάργκαρετ Τίζελ, σπεύδει όμως να προσθέσει: «Θα προτιμούσα να κουνούσε περισσότερο το καρότο και λιγότερο τον βούρδουλα. Ο Ζάιντλ είναι πολύ φειδωλός στους επαίνους του». Μας ακούγεται πολύ λογικό για έναν τόσο ξεχωριστό, ταλαντούχο, αλλά και ιδιόρρυθμο δημιουργό, που ξέρει να σοκάρει με κάθε ταινία του.



Διαβάστε το τελευταίο τεύχος

Metropolis Ιούλιος 2016

M appΣελίδα του app →

m.app
  • Κατεβάστε το app
  • App Store
  • Google Play
  • Windows Phone Store

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter για να λαμβάνετε όλα τα τελευταία άρθρα