Αναδυόμενες δυνάμεις

Οκτώ startups που ξεχωρίζουν στην ελληνική αγορά




Cosmote Startup, egg – enter·grow·go, i-bank καινοτομία & τεχνολογία, iQbility, The Orange Grove. Με όποια σειρά και αν διαλέξει κανείς να τοποθετήσει τα παραπάνω προγράμματα επιτάχυνσης της επιχειρηματικότητας, το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο: αυτή τη στιγμή όσοι νέοι άνθρωποι τολμούν να επιχειρήσουν έχουν στα χέρια τους μια σειρά από εργαλεία που μπορούν να τους βοηθήσουν ουσιαστικά στην προσπάθειά τους. Είτε αυτό αφορά έναν δωρεάν χώρο για να στεγαστούν είτε μέντορες που τους συμβουλεύουν και χρηματική ενίσχυση για να καλύψουν μέρος των εξόδων τους. Τι αποτέλεσμα φέρνουν όμως στην πράξη τα παραπάνω προγράμματα; Οκτώ ομάδες που συμμετέχουν σε αυτά μας δίνουν την απάντηση.

tizU

tizu

Εχοντας αντιληφθεί πως οι μεγάλες τους αγάπες είναι το marketing και ο προγραμματισμός αντίστοιχα, ο 25χρονος Αποστόλης Λιανός και ο 32χρονος ξάδερφός του Σπύρος Ξένος αποφάσισαν να δημιουργήσουν πριν από ένα χρόνο το tizU. Εργάστηκαν με σχέδιο και υπομονή πάνω στην ιδέα τους και κατάφεραν πρόσφατα να παρουσιάσουν ένα social messaging app που απευθύνεται σε φοιτητές και μαθητές που θέλουν να περάσουν καλά με την παρέα τους. Η εφαρμογή τους είναι διαθέσιμη για iPhone και σκοπός της είναι να σου επιτρέψει να πειράξεις τους φίλους σου μέσα από χρονο-καθυστερούμενα μηνύματα. Συγκεκριμένα, κάθε μήνυμά της αποτελείται από δύο μέρη: ένα ορατό και ένα κρυμμένο, με το δεύτερο να αποκαλύπτεται μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ο χρήστης το μόνο που έχει να κάνει είναι να επιλέξει τον φίλο του που θέλει να πειράξει, να γράψει το πείραγμά του και τέλος να θέσει την ακριβή ημερομηνία και ώρα που θέλει να ανοίξει το μήνυμα στον φίλο του. Οι δύο τους πρόσφατα πήραν μέρος στο πρόγραμμα Cosmote Startup, που σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, τους πρόσφερε «πολλές γνωριμίες και ουσιαστική καθοδήγηση». Μέλημά τους τώρα είναι να μεγαλώσει η ομάδα τους ώστε να επιταχύνουν τους ρυθμούς ανάπτυξης και να ανταποκριθούν γρήγορα σε αυτά που ζητά ο χρήστης. Ξεκάθαρος μάλιστα στόχος τους είναι να πάνε στη Silicon Valley. «Η Silicon Valley είναι η Μέκκα των social apps, το πιο κατάλληλο μέρος στον κόσμο για να καταφέρουμε να ‘στήσουμε’ κάτι πραγματικά μεγάλο. Για να το κάνουμε αυτό χρειαζόμαστε χρήματα και από την στιγμή που ξέρουμε πόσα είναι αυτά, είμαστε σε διαπραγματεύσεις για να βρούμε τον κατάλληλο συνεργάτη και να προχωρήσουμε μαζί».

Susurrus

sussurus

Η δεύτερη ομάδα που ξεχώρισε από το «φυτώριο» του Cosmote Startup είναι η Susurrus. Τέσσερις 27άρηδες φίλοι, που φοίτησαν σε τμήματα πληροφορικής στην Πάτρα, αποφάσισαν να γίνουν και συνεργάτες ιδρύοντας μια διαδικτυακή πλατφόρμα που συνδέει brands με fashion bloggers σε όλο τον κόσμο. Η ιδέα τους ήρθε όταν, δουλεύοντας πάνω σε μία παλαιότερη startup, διαπίστωσαν ότι όλες οι προσπάθειες που έκαναν για να διαφημίσουν διαδικτυακά τα fashion brands δεν απέδιδαν ούτε στο ελάχιστο μπροστά στις «διαφημιστικές» κινήσεις των fashion bloggers. Την ίδια στιγμή ελάχιστα fashion brands είχαν πρόσβαση σε αυτούς, ειδικά στο εξωτερικό. Ετσι πήραν την απόφαση να δημιουργήσουν ένα εργαλείο που θα βοηθά και το πιο μικρό brand να επικοινωνήσει με bloggers παγκοσμίως, ενώ παράλληλα θα μετατρέψει τις online διαφημίσεις από «spam banners και ads» σε ποιοτικά κείμενα και εικόνες ανθρώπων που μπορούν να μιλήσουν για ένα προϊόν με το δικό τους προσωπικό τρόπο. Εβγαλαν το Susurrus στον αέρα στο τέλος του περασμένου Μαρτίου και από τότε «δουλεύουμε εντατικά ώστε να εγγράψουμε άμεσα στην πλατφόρμα μία κρίσιμη μάζα από blogs κυρίως από το εξωτερικό αλλά και από την Ελλάδα». Οσον αφορά το πρόγραμμα της Cosmote, υποστηρίζουν πως στην περίπτωσή τους δεν ήταν απλώς ένα πρόγραμμα υποστήριξης. «Μας βοήθησε να καταλάβουμε τα προβλήματα που είχε η αρχική ιδέα που ακολουθούσαμε και να αλλάξουμε εντελώς το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Ουσιαστικά η startup μας γεννήθηκε εκεί μετά από πολλές συμβουλές, mentoring, feedback από ειδικούς του χώρου της διαφήμισης και των startups».

Happy Hour Application

happy_hour_application

Δουλεύοντας παράλλλα με τις σπουδές τους σε νυχτερινά μαγαζιά για αρκετά χρόνια, τα αδέρφια Γιάννης και Αντώνης Δίπλας διαπίστωσαν από πρώτο χέρι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι καταστηματάρχες: την αδυναμία τους να προσελκύσουν κόσμο τις ώρες που είναι άδειοι. Αποφάσισαν έτσι να αναπτύξουν το Happy Hour Application, μια εφαρμογή που χρησιμοποιείς όταν κινείσαι μέσα στην πόλη και σου δείχνει τα πλησιέστερα καφέ, μπαρ, κλαμπ κλπ που προσφέρουν τα προϊόντα τους με έκπτωση. Η υπηρεσία, εκτός από το να κάνει οικονομία στον καταναλωτή, προσφέρει όφελος και στους μαγαζάτορες καθώς έχουν με αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα να καταχωρούν προσφορές και να προσελκύουν πελάτες ανταποκρινόμενοι άμεσα στον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης. Ο 26χρονος Αντώνης, που έχει σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός στο Πολυτεχνείο, είχε αναλάβει το κομμάτι του marketing, ενώ ο 24χρονος Γιάννης την ανάπτυξη της εφαρμογής, μια και σπουδάζει πληροφορική. «Οι προσφορές καταχωρούνται και προσαρμόζονται πάνω στις πραγματικές ανάγκες του καταστηματάρχη», τονίζει ο Αντώνης και συνεχίζει αναλύοντας σε τι τους έχει βοηθήσει το “egg – enter·grow·go” της Eurobank και του Corallia: «Πέραν όλων των υπηρεσιών που μας παρέχοντας δωρεάν -λογιστικές, νομικές κλπ.-, το σημαντικότερο είναι ότι στεγαζόμαστε μαζί με άλλες startups. Το ότι συνυπάρχουμε μαζί στον ίδιο χώρο και μοιραζόμαστε τον ίδιο σκοπό, μας βοηθά να προχωρήσουμε μπροστά και να εξελιχθούμε».

Frogs & Flies

frogsnflies

Αγαπούν τα παιδιά, τη μάθηση, τους οδοντίατρους (!) και την τεχνολογία. Κάπως έτσι ο Κωνσταντίνος Σάββιτς, με μεταπτυχιακό στην κοινωνική ψυχολογία και μάστερ στα ανθρωποκεντρικά συστήματα υπολογιστών, και ο Καίσαρας Βρεττός, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών, αποφάσισαν να δημιουργήσουν την Frogs & Flies. Η τεχνολογική startup τους δραστηριοποιείται στον χώρο των edutainment mobile εφαρμογών για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας και ήδη κυκλοφόρησαν την πρώτη τους εφαρμογή με τίτλο «Γιατί χαλάνε τα δόντια;». Ηρωας της ο γεμάτος περιέργεια γάτος, κύριος Γιατί, με τον οποίο τα παιδιά καλούνται να μάθουν παίζοντας γιατί χαλάνε τα δόντια μας. Οι δύο τους μπήκαν στο πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης “egg – enter·grow·go” τον Μάιο του 2013. «Για εμάς ήταν το σημαντικότερο γεγονός. Με τη βοήθεια του προγράμματος μπήκαμε στον κόσμο των επιχειρήσεων χωρίς τον φόβο που, μόνοι, ίσως να είχαμε. Συμμετέχουμε οι ιδρυτές της εταιρείας, Κώστας και Καίσαρας, και μαζί μας είναι η Αλίκη Γιαννάκη που επιμελείται τα κείμενα». Οσο για τη σχέση παιδιού, παιχνιδιού και τεχνολογίας, η άποψή τους είναι ξεκάθαρη: «Το παιδί έχει μία ‘δουλειά’, μία εργασία αν θέλεις, και αυτό είναι να παίζει. Εμείς χρησιμοποιούμε τις κινητές συσκευές και κυρίως τα tablets ως μέσο. Είναι τόσο εύχρηστα και ευχάριστα, που έχουν ήδη αναγνωριστεί ως εκπαιδευτικά εργαλεία και βρίσκονται μέσα στις τάξεις. Σε βοηθούν να ‘παντρέψεις’ την παιχνιδομηχανή με το βιβλίο με απίθανα δημιουργικούς συνδυασμούς».

Pollfish

pollfish

Οι νικητές του διαγωνισμού «i-bank καινοτομία & τεχνολογία» της Εθνικής Τράπεζας είναι από αυτούς που έχουν αξιοποιήσει σχεδόν στο έπακρο τις βοήθειες που προσφέρει το εγχώριο startup οικοσύστημα στις νέες ομάδες. Κατά το παρελθόν έχουν φιλοξενηθεί τον χώρο του iQbility στην Καλλιθέα, έχουν λάβει χρηματοδότηση 200.000 ευρώ από το PJ Tech Catalyst Fund, ενώ σε αυτά ήρθε να προστεθεί και το πρόσφατο χρηματικό έπαθλο των 20.000 ευρώ της Εθνικής. Το αποτέλεσμα είναι ο 26χρονος Γιάννης Παπαδάκης, ο συνομήλικός του Γιάννης Ζαούδης, ο 29χρονος Αντρέας Βούρκος και ο 34χρονος Ζήσης Μπέλλας να δημιουργήσουν ένα επιτυχημένο εργαλείο για τη διεξαγωγή στοχοποιημένων ερευνών, το Pollfish. «Προσεγγίζουμε δημιουργούς εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα, είτε στο Android είτε στο iOS, και τους προτείνουμε να ενσωματώσουν το «Pollfish» μέσα στην εφαρμογή τους», εξηγούν. Προερχόμενοι οι τρεις πρώτοι από το τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στην Πάτρα και ο τέταρτος από τον χώρο του web design γνώριζαν εξαρχής πόσο πολύτιμη θα ήταν μία πλατφόρμα για τους δημιουργούς εφαρμογών εάν τους βοηθούσε να καταλάβουν ποιο είναι το κοινό τους. Την υλοποίησαν και αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε περισσότερα από 21 εκατομμύρια smartphones σε όλο τον κόσμο, με την ανάπτυξή τους να συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς. «Πελάτες μας», καταλήγουν, «είναι εταιρείες ερευνών και μετρήσεων, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, και γενικότερα εταιρείες που αναζητούν οικονομικούς τρόπους να κατανοήσουν τους πελάτες τους και να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους».

Incrediblue

incrediblue

Η Incrediblue θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία από τις πιο ενδιαφέρουσες ελληνικές startups που δραστηριοποιούνται στον χώρο του τουρισμού. Ξεκίνησε τη λειτουργία της πριν από περίπου 2,5 χρόνια, όταν ο 29χρονος σήμερα Αντώνης Φιοράκης χρειάστηκε να δημιουργήσει για τις ανάγκες του μεταπτυχιακού του στη Μαδρίτη μία διαδικτυακή πλατφόρμα που θα συνέδεε την προσφορά με τη ζήτηση. Σκέφτηκε λοιπόν να φέρει σε επαφή ιδιοκτήτες σκαφών με κόσμο που θέλει να τα νοικιάσει, έχοντας ζήσει από πρώτο χέρι την εμπειρία ενοικιάσεως σκάφους με φίλους. Για να τα καταφέρει στην προσπάθειά του πήρε μαζί του τον 32χρονο Γιώργο Γάτο, αναλυτή επενδύσεων σε fund και διοργανωτή του OpenCoffee στη Θεσσαλονίκη, και τον επίσης 32χρονο Θοδωρή Ορφανίδη που είχε εμπειρία σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η PeoplePerHour και η Upstream. Αυτή τη στιγμή η Incrediblue αναπτύσσεται σταθερά, προσφέροντας πάνω από 1.700 σκάφη στους επισκέπτες της, ενώ πρόσφατα βραβεύθηκε με το πέμπτο βραβείο στον διαγωνισμό «i-bank καινοτομία & τεχνολογία» της Εθνικής Τράπεζας το οποίο συνοδεύεται από 1.500 ευρώ. «Πέραν των χρημάτων που λάβαμε ως έπαθλο», λέει ο Γιώργος Γάτος, «ο διαγωνισμός για μας ήταν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να δείξουμε τη δουλειά μας σε περισσότερο κόσμο. Ταυτόχρονα μπορέσαμε να μιλήσουμε με ειδικούς και από την ακαδημαϊκή κοινότητα και από τον τραπεζικό κλάδο και πήραμε ιδέες και προτάσεις για το πώς μπορούμε να βελτιωθούμε».

Speakerzen

speakerzen

Το Speakerzen ξεκίνησε τη λειτουργία του μέσα από μία άλλη εκδήλωση ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, το Google Launchpad. Ο 30χρονος Σάκης Τριανταφυλλάκης, με σπουδές στα οικονομικά και την πληροφορική και εργασιακή εμπειρία στον χώρο της διοργάνωσης εκδηλώσεων, δημιούργησε παρέα με τους Νίκο Ροσσολάτο, Μανώλη Κυριακάκη, Φιορεντίνα Κούτσι και Γιάννη Σοφιανό -όλοι τους μεταξύ 22 και 23 χρονών- μια εφαρμογή για events. Συγκεκριμένα, το SpeakerZen δίνει τη δυνατότητα σε ομιλητές συνεδρίων να λαμβάνουν κατά τη διάρκεια της παρουσίασής τους απαντήσεις και σχόλια από το ακροατήριο, μέσω smartphones ή tablets, σχετικά με το αντικείμενο που αναλύουν. Τους προσφέρεται έτσι η δυνατότητα να γίνουν καλύτεροι και πιο αποτελεσματικοί πάνω στο αντικείμενό τους. Και οι πέντε στεγάζονται πλέον στον χώρο του iQbility, που αποτελεί μια πρωτοβουλία του ομίλου Quest σε συνεργασία με το PJ Tech Catalyst Fund, και εκεί εκτός από τη δωρεάν φιλοξενία έχουν βρει και ανθρώπους που με τις συμβουλές τους τους βοηθούν να αναπτυχθούν. «Η συνύπαρξη και μόνο με άλλες startups στον ίδιο χώρο και το brainstorming που κάνουμε συχνά όλοι μαζί, μας έχει βοηθήσει να εξελίξουμε την ιδέα μας. Επιπλέον όλα τα resources που μας παρέχονται μας βοηθούν να συγκεντρωθούμε αποκλειστικά στην ιδέα μας και να προχωρήσουμε παρακάτω».

Clio Muse

cliomuse

Με τη φράση «θέλουμε να φέρουμε τους επισκέπτες πίσω στα μουσεία», τα τρία μέλη της ιδρυτικής ομάδας της Clio Muse εξηγούν ποιος είναι ο -φιλόδοξος- σκοπός τους. Ο Ανδρέας Φατούρος, συντηρητής έργων τέχνης και αρχαιοτήτων, ο Γιάννης Νικολόπουλος, τελειόφοιτος ηλεκτρολόγος μηχανικός και τεχνολογίας υπολογιστών και η Δάφνη Τσεβρένη, απόφοιτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ξεκίνησαν να συνεργάζονται πριν από 1,5 χρόνο στο πλαίσιο ενός σεμιναρίου επιχειρηματικότητας και τώρα έχουν βάλει σκοπό να διασυνδέσουν τα πολιτιστικά ιδρύματα με τους επισκέπτες των εκθέσεων. Η πλατφόρμα τους δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να επιλέξουν για κάθε έκθεμα την ποσότητα της πληροφορίας που θα διαβάσουν, να ψηφίσουν τα αγαπημένα τους εκθέματα και τις πιο ενδιαφέρουσες ιστορίες και να μοιραστούν την εμπειρία τους με τους φίλους τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Από την πλευρά τους τα πολιτιστικά ιδρύματα έχουν την δυνατότητα να επεξεργαστούν τα στοιχεία που προκύπτουν από την αλληλεπίδραση των χρηστών με τα εκθέματά τους, να τα αξιολογήσουν και να σχεδιάσουν επιπλέον δράσεις σύμφωνα με αυτά. Ως έδρα των προσπαθειών τους έχουν το Orange Grove, τον συνεργατικό χώρο της ολλανδικής πρεσβείας στην Αθήνα για τη νεανική επιχειρηματικότητα. «Εκτός από τον χώρο στον οποίο μας φιλοξενεί», τονίζει ο Ανδρέας, «το Orange Grove μας υποστηρίζει και μέσα από μία σειρά σεμιναρίων που διοργανώνει σε τακτική βάση. Επιπλέον μας παρέχει μέντορες αλλά και γνωριμίες που μόνοι μας δύσκολα θα βρίσκαμε».



Διαβάστε το τελευταίο τεύχος

Metropolis Ιούλιος 2016

M appΣελίδα του app →

m.app
  • Κατεβάστε το app
  • App Store
  • Google Play
  • Windows Phone Store

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter για να λαμβάνετε όλα τα τελευταία άρθρα